2.11 Enclave 4/7 Dada von Bzdülöw i Roberto Olivan

Trwają próby do ENCLAVE 4/7 Teatru Dada von Bzdülöw i Roberto Olivan. Planowana premiera: 2 listopada na Scenie Malarnia.

Teatr Dada od dawna planował zrealizować spektakl, w ramach którego do współpracy, jako choreografa i reżysera, uda się zaprosić zaprzyjaźnionego choreografa z Hiszpanii – Roberto Olivan. Od czasu uczestnictwa Katarzyny Chmielewskiej w spektaklu Roberto pt. NATURAL STRANGE DAYS, artyści stale utrzymują ze sobą kontakt, bacznie obserwując swoją własne poczynania artystyczne. To pozwoliło im znaleźć wspólny język i bliskość w zamyśle artystycznym i sposobie widzenia teatru tańca. Spektakle Roberto Olivan zadziwiająco łączą się z tymi prezentowanymi przez Teatr Dada. Zarówno Roberto jak i artyści Teatru Dada budują wewnętrznie różnorodną całość, gdzie choć dramatyczna struktura spektakli wydaje się być luźna, to język ruchowy zawsze oparty jest na wypracowanej warsztatowo, aktorskiej improwizacji tancerza.

Roberto Olivan o spektaklu: „Ta kreacja stworzona głównie dzięki tancerzom, bądź z tworzywa jakim są same ciała tancerzy, od samego początku procesu twórczego stawia sobie bardzo wyraźny cel: postawić tancerzy przed wyzwaniem, zarówno fizycznym jak i emocjonalnym. Często bowiem naturalną tendencją człowieka jest dążenie do bezpieczeństwa i ochrony przed konfrontacją z bolesnymi i nieprzyjemnymi sytuacjami. Właśnie tam zapuszczają swoje korzenie nasze lęki. Ale wykonując ten nieświadomy ruch przegapiamy także okazję by odkryć i przeżyć coś zaskakująco pozytywnego. Poznanie tych mechanizmów, dlaczego mają one miejsce oraz świadomość ich konsekwencji pozwala nam w pełni zaangażować się w dokonywanie stanowczych wyborów. Pod koniec procesu twórczego być może uświadomimy sobie, że najpotężniejszym wrogiem naszych działań pozostaje nasza własna osoba. To przejrzenie się w lustrze i skonfrontowanie z tym odkryciem pozwoli doprowadzić nas do wyniku naszego procesu twórczego: spektaklu pełnego ryzyka, człowieczeństwa i mnóstwa pytań na które każda jednostka będzie musiała odpowiedzieć sobie sama w obliczu własnych wrogów, których napotka.”
Teatr Dada von Bzdülöw
ENCLAVE 4/7
Reżyseria i choreografia: Roberto Olivan
Asystent choreografa: Katarzyna Chmielewska
Tancerze: Adrian Bartczak, Sebastian Flegiel, Ilona Gumowska, Tatiana Kamieniecka, Piotr Stanek, Katarzyna Ustowska, Urszula Zerek
Muzyka: Oleg Dziewanowski
Reżyseria świateł: Michał Kołodziej
Kostiumy: Magda Bem

Premiera: 2 listopada 2013 roku na Scenie Malarnia
Kolejny spektakl: 3 listopada na Scenie Malarnia

Produkcja: Teatr Dada von Bzdülöw / Teatr Wybrzeże / Instytut Muzyki i Tańca

Spektakl wyprodukowany dzięki pomocy finansowej Instytutu Muzyki i Tańca, w ramach programu „Zamówienie choreograficzne” oraz dzięki wsparciu Urzędu Miasta Gdańska.

Specjalne podziękowania dla partnera przy realizacji projektu MCKA Zatoka Sztuki w Sopocie.
Roberto Olivan (ur. 1972) – reżyser i choreograf. Ukończył Instytut Teatralny (Institut del Teatre) w Barcelonie oraz P.A.R.T.S. (Performing Arts Research and Training Studios) w Brukseli. Występował w licznych spektaklach tworzonych przez znakomitych choreografów m.in. Roberta Wilsona, Annę Teresę de Keersmaeker, Josse de Pauw, Toma Jansena. W 2001 założył własny teatr ENCLAVE Dance Company, gdzie kontynuuje swoją pracą artystyczną jako reżyser i choreograf. Teatr ENCLAVE zaprezentował do tej pory m.in. NATURAL STRANGE DAYS (2001 – nagrodzony SACD w Belgii), DE FARRA (2003), HOMELAND (2006), MERMAID’S CALL (2009), A PLACE TO BURY STRANGERS (2013). Tworzył spektakle m.in. dla National University of Arts, Seul, (Korea Płd, KNUA), the Ensemble Walpurgis (Belgia) Vertigo Dance Company of Israel (Izrael), the Iceland Dance Company (Islandia), the Galician Choreography Centre (Hiszpania), ESAC (Ecole Superiore des Arts du Cirque), Belgia. Od 2004 roku współtworzy i jest Dyrektorem Artystycznym festiwalu DELTEBRE DANSA FESTIVAL. Oprócz licznych warsztatów na całym świecie, regularnie prowadzi także warsztaty repertuarowe zespołu ROSAS, pod dyrekcją Anny Teresy de Keersmaeker, m.in. w RPA (Johannesburg, Soweto, Pretoria), Argentynie (Buenos Aires), Belgii (Bruksela), Wenezueli (Caracas), Meksyku (Meksyk).

Materiał nadesłany

1375000_645251618853139_852392855_n

Dodaj komentarz